Een sterk werkgeversmerk behoudt personeel

Categorieën: Tips

Don’t sell the job, sell the culture.

Met de arbeidsmarkt die onder hoogspanning staat, wordt employer branding steeds belangrijker. Maar hoe verover je nu de harten van jouw doelgroep?

Deze 5 stappen gaan jou verder helpen om dichter bij je doelgroep te komen.

1: Strategie
Bepaal je strategie. Kijk goed naar de positionering van je organisatie op de arbeidsmarkt. Wat is je verhaal als werkgever en wat heb jij te bieden? Verdiep je in de wensen van jouw toekomstige werknemers.

2: Branding
Bepaal je waarde propositie. Wat is de unieke identiteit van je merk of dienst. Wat maakt jouw organisatie onderscheidend en aantrekkelijk ten opzichte van je concurrenten?

3: Engagement
Vertel jouw unieke verhaal. Zorg voor een geloofwaardig verhaal: overdrijf niet, maar ben ook niet te bescheiden. Laat zien wat je te bieden hebt. Creëer dat wow effect. Gebruik social media en zet je werknemers in als ambassadeur voor jouw organisatie.

4: Werving
Afhankelijk van je doelgroep, maak je gebruik van diverse wervingskanalen zoals bijvoorbeeld HRbaan ;) , maar ook een LinkedIn, twitter, facebook, Instagram en TikTok. Social media is dé plek om jouw werkgeversmerk te promoten.

5: Retentie
Het belang van het binden van personeel is belangrijker geworden dan ooit, zeker na het afgelopen jaar. Hoe zorg je ervoor dat werknemers toch verbonden blijven met elkaar en met de organisatie ondanks het vele thuis werken? Een goed retentiebeleid levert flink wat voordelen op. Investeer bijvoorbeeld in een groei- en ontwikkelingsplan voor jouw werknemers.

Employer Branding is dus net zo belangrijk voor het behouden van talent als voor het vinden ervan!

Reageer

CAPTCHA ImageNieuwe codeSpeel de code af
Publicatie datum
02 - 02 - 2023
Deel dit artikel
HRbaan gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close