10 tips voor de perfecte out of office

Categorieën: Tips

blog_image:article_openhr_165830173662d7ad28043ac.png:end_blog_imageHet is weer vakantietijd! Even er tussenuit met je gezin, geliefde, familie of vrienden. Vooral weer de mogelijkheid om tot rust te komen en een paar weken niet bezig te zijn met je werk. Om jouw vakantie stress-vrij van start te laten gaan, hebben wij 10 tips voor een goede out of office op een rijtje gezet.

  1. Spreek met collega’s af wie de taken overnemen. Goede afspraken zorgen ervoor dat je minder hoeft in te halen wanneer je weer terug bent.
  2. Maak een auto-reply in je mail. Hiermee wordt iedere mail die je binnenkrijgt automatisch beantwoord met een standaard bericht.
  3. Stel je out-of-office-reply in met de periode dat je afwezig bent en welke collega’s wel aanwezig zijn.
  4. Geef aan of je wel of niet je mail leest.
  5. Maak je out-of-office-bericht persoonlijk. Op deze manier ben je klantvriendelijk, zelfs wanneer je op vakantie bent.
  6. Doe een driedubbele check op spelfouten.
  7. Humor mag maar let er op dat je professioneel blijft.
  8. Spreek een nieuwe persoonlijke voicemail in en laat mensen weten dat je op vakantie bent en naar wie ze wél kunnen bellen.
  9. Een out-of-office-bericht een dag eerder instellen dan je vakantie begint. Zo voorkom je dat je op het laatste moment nog allerlei taken moet afhandelen.
  10. Probeer zo veel mogelijk af te ronden, zodat je met een gerust hart kunt uitrusten!

Een goede voorbereiding is het halve werk, dat geldt ook voor een vakantie. Aan het einde van de vakantieperiode zullen we een blog posten over hoe je de eerste werkweek na een vakantie goed doorkomt. Blijf de website in de gaten houden voor nieuwe HR jobs en nieuwe blogs!

 

Reageer

CAPTCHA ImageNieuwe codeSpeel de code af
Publicatie datum
20 - 07 - 2022
Deel dit artikel
HRbaan gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close